GUMIABRONCS KERESŐ

A keresett gumiabroncs tulajdonságait töltse ki, majd kattintson a "Keresés" gombra. Ha több terméket szeretne rendelni, akkor a "Kosárba" gomb mellett található mezőbe írja be a megrendelni kívánt termékek mennyiségét. Amennyiben több feltételt is megad a keresés közben, gyorsíthatja a keresést. Kosarának aktuális tartalmát a jobb felső menüben látható "Kosár tartalma" gomb megnyitásával tudja módosítani, törölni. FIGYELEM! A KERESÉSI LISTÁBAN MEGJELENŐ GUMIABRONCSOK NEM AZ AKTUÁLIS KÉSZLETET MUTATJÁK!
HÍREK

A diesel autók káros hatása

A diesel autók káros hatása

Az OECD felmérései szerint a levegő szennyezettségéből kifolyólag 3,5 millióan halnak meg évente, a most nyilvánosságra hozott tanulmány szerint ennek a szennyezettségnek a feléért a közúti közlekedés a felelős, és az összes járművet alapul véve 90 százalékos a dízel járművek aránya. Az OECD tagországok túlnyomó része ráadásul támogatja is a dízel járművek mind nagyobb mértékű elterjedését, hiszen a dízel üzemanyagokra kisebb adószázalékot vetnek ki, mint a bezin üzemanyagra.

Az OECD tanulmány arra mutat rá elsősorban, hogy ennek a támogatásnak egyáltalán nincsen környezetvédelmi haszna, hiszen a dízel üzemanyagot használó járművek nagyobb mennyiségű szén-dioxidot bocsátanak ki a levegőbe egy liter üzemanyagra számolva, mint a benzin motorral működők. Ráadásul a dízel üzemanyag elégetésekor nitrogén-dioxid is a levegőbe kerül, és a szálló por koncentrációja is nagyobb. Ezek azok az anyagok, melyek a legtöbb tüdőrákért, asztmás megbetegedésért, és szívproblémákért felelősek.

Az OECD pozitív fejleménynek tartja ugyan, hogy ezekre a járművekre egyre szigorúbb szennyezőanyag-kibocsátási szabályozások vonatkoznak, de aggasztónak tartja, hogy egyre több dízelmotor meghajtású jármű kerül forgalomba. Arra is nyomatékosan felhívják a figyelmet, hogy a gyártók a eladáskor megadott káros-anyag kibocsátási adatokat teszt körülmények alatt mérték, és a valós közúti forgalomban mért adatok ennél mindig nagyobbak voltak.

A következtetéseknek megfelelően több ajánlást is megfogalmaztak a felmérés készítői, ennek egyik része, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy a kormányok ne támogassák továbbra is a dízel üzemanyagok adóit, valamint kötelezzék az dízel járművek gyártóit arra, hogy a káros-anyag kibocsátási méréseiket ne tesztkörülmények között készítsék, hanem kizárólag életszerű, valós használat közben.

Egy másik tanulmány szerint a modern dízelek ugyan megoldották, hogy ne lássunk füstöt a dízel autók működése közben, viszont ezek a modern dízelek nagyobb részt apróbb koromrészecskéket eregetnek a külvilágba, melyek nagyobb veszélyeket rejtenek az emberi szervezetre nézve, mivel a felületükön több agresszívabb vegyi anyag tapad meg, mint a régebbi, nagy koromrészecskéket kipufogó dízelek esetében. A régebbi dízelek nagy koromrészecskéi aránylag semlegesek voltak kémiai szempontból, ráadásul nagyságuknál fogva nem tudtak eljutni a tüdő mélyebben található részeibe. 

A modern dízelek kipufogó gázában található apróbb nano részecskék a legmélyebb helyekre is eljutnak a tüdő nyálkahártyáiban és aktív kémia i részecskéik akár azonnal a vérbe kerülve végezhetik ártalmas tevékenységeiket. 

Ezeket az apróbb részecskéket egyébként az autók pollenszűrője sem képes megszűrni, ezért nem is csak a gyalogosokra veszélyes, hanem az autókban ülők sem védettek ettől. Ráadásul a modern dízelek még több szén-dioxidot bocsátanak ki a környezetbe, így végeredményben azt sem lehet mondani, hogy a modern dízelautók kevésbé károsak, mint a régiek, viszont a modern benzines autók ténylegesen kevésbé veszélyesek a emberi szervezetre és környezetünkre nézve egyaránt.


http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/2/