GUMIABRONCS KERESŐ

A keresett gumiabroncs tulajdonságait töltse ki, majd kattintson a "Keresés" gombra. Ha több terméket szeretne rendelni, akkor a "Kosárba" gomb mellett található mezőbe írja be a megrendelni kívánt termékek mennyiségét. Amennyiben több feltételt is megad a keresés közben, gyorsíthatja a keresést. Kosarának aktuális tartalmát a jobb felső menüben látható "Kosár tartalma" gomb megnyitásával tudja módosítani, törölni. FIGYELEM! A KERESÉSI LISTÁBAN MEGJELENŐ GUMIABRONCSOK NEM AZ AKTUÁLIS KÉSZLETET MUTATJÁK!
HÍREK

A gumik szezon utáni cseréje után rázhat a felni?

A gumik szezon utáni cseréje után rázhat a felni?

Amikor a nyári gumi felszerelésre kerül, előfordulhat, hogy egy előtte nem észlelt hiba érezhető a kerék felől, ráz menet közben. Mi lehet az oka, és mi lehet erre a megoldás?

A probléma megoldása nem egyszerű

Elsőként tisztázni kell, hogy a kerekek felől hallható, érezhető rezonancia, több ok miatt is előfordulhat, vagy egyszerre akár több oka is lehet egyszerre. Akár a felni, a gumi vagy a futómű hibája is lehet. Az említett hiba egyaránt probléma vezetőnek és autónak. mivel koptatja, rongálja az egyébként még jól működő futóművet. 

Megpróbáltuk egy esetleírással feltárni ezt a nehezen kideríthető probléma okát.

A márkaszerviz lecserélte a téli gumikat a egy felnire szerelt nyári gumi garnitúrára. Centrírozó gépen kicentrírozták őket mielőtt felkerült az autóra, az egyik keréken több súly volt a felni egyik oldalán feltűnően, de nem mutatott eltérést, jó értéket mutatott a gép. Ezután menet közben alacsony sebességnél nem volt semmi probléma, azonban 120km/h sebesség körül előjött, elkezdett rázni az autó, ami a kormányon egyértelműen érezhető volt. Németországban 170km/h sebességnél ez a probléma pedig megint nem volt érezhető a hiba. 
Ez furcsa, mert a hibás centrírozás miatti kormány remegése alacsonyabb sebességnél erősebb volt, ezzel szemben 120km/h sebesség fölött szinte semmi nem volt érezhető ebből. Nem lehet eldönteni, hogy mi okozza a hibát, az autó felnijétől a futóműig bezárólag bármi okozhatja ezt.

A hiba feltárása érdekében az autós a márkaszerviz helyett, specialistához vitte az autóját. Itt ellenőrizték, hogy megfelelő-e a centrírozás, amikor is egy komolyabb ultrahangos gép némi eltérést mutatott. A sok súllyal szerelt keréknél korrigálták a rossz centrírozást, kipróbálás után viszont még mindig érezhető volt a kormányremegés 120 km/h-nál. Ezután a gumit is kicserélték a felnin, ezzel valamelyest csökkent a remegés, de teljesen nem múlt el. Sok hibafeltáró teszt után az derült ki, hogy a felni kissé el volt deformálódva, másképp viselkedett a centrírozó gépre szerelve, és másképp, amikor az autóra került. 

Ezt a hibát görgőzéssel tudják a szakemberek orvosolni, ami egy márkaszervizben nem kivitelezhető, mivel ott nincs ilyen gép általában, egyszerűen kicserélték volna a remegést okozó felnit jóval magasabb költségért.