GUMIABRONCS KERESŐ

A keresett gumiabroncs tulajdonságait töltse ki, majd kattintson a "Keresés" gombra. Ha több terméket szeretne rendelni, akkor a "Kosárba" gomb mellett található mezőbe írja be a megrendelni kívánt termékek mennyiségét. Amennyiben több feltételt is megad a keresés közben, gyorsíthatja a keresést. Kosarának aktuális tartalmát a jobb felső menüben látható "Kosár tartalma" gomb megnyitásával tudja módosítani, törölni. FIGYELEM! A KERESÉSI LISTÁBAN MEGJELENŐ GUMIABRONCSOK NEM AZ AKTUÁLIS KÉSZLETET MUTATJÁK!
HÍREK

A téligumik, a nyárigumi és a biztonság.

A téligumik, a nyárigumi és a biztonság.

Ha valaki rendesen cserélgeti téligumi és nyárigumi garnitúráit még messze nem tett meg mindent a biztonságért. Az első és legfontosabb szempont az autógumi kopottságának ellenőrzése, hiszen egy kopott gumiabroncs kellemetlen pillanatokat okozhat. Szerencsére a gumi gyártók közösen alkották meg a számunkra fontos kritériumokat, és ezek jelöléséről sem feledkeztek meg. Nyári gumi esetében a minimális profilmélység 1,6 mm, míg a téliguminál ez már 4 mm, vagyis egy téligumit sokkal hamarabb le kell cserélni, hiszen 4 mm alatt már nem képes a szükséges teljesítményre. Ezért nem szabad nyárra fent hagyni, mert nagyon hamar kopik és nem tapad rendesen. Szerencsére senkinek sem kell az autó fölé görnyedve egy tolómérővel méregetnie a profilmélységet, ugyanis a gumigyártók kopásjelzőről is gondoskodtak. Minden abroncson van ,ami az egyes tömbök között helyezkedik el amint a futófelület kopottsága bármelyik helyen a kopásjelzővel egy síkban van, akkor cserélni kell, sőt már akkor sem árt, ha közelít ehhez.Többféle kopás létezik és mindegyik utal valamire. Ha futófelület közepe körkörösen kopottabb, mint a két széle, akkor túl nagy keréknyomással használjuk. Ilyenkor nem az ideális mértékben fekszik fel a gumi, tehát mi magunk csökkentjük a tapadási felületet, ami kihat a fékútra is. Ha a gumiabroncs két széle a kopottabb, miközben a közepe nem kopik, akkor nagyon alacsony a nyomás, gyors kanyarodáskor lefordulhat a felniről a gumi. Az alacsony keréknyomás ugyan kedvezően hat a rugózási komfortra, de a gumiabroncs jobban melegszik tőle. Érdemes tehát a megfelelő nyomást megtalálni, erről minden autóban táblácska tájékoztat az üzemanyag betöltő ajtaján, vagy az ajtóoszlopnál. A megfelelő értékeket a kezelési könyvben is feltüntetik, de a gumisok is tudják. A kopás lehet kagylós is, ami arra utal, hogy a lengéscsillapítók nincsenek jó állapotban a külső vagy belső kopás pedig a rossz futómű beállításra utal. A kátyúk valamint padkák a gumi oldalfalát erősen igénybe veszik, akár szálszakadást is eredményezhetnek. Ha felsértjük a gumi oldalfalát , vagy egy kis púp jelenik meg rajta, akkor mindenképpen cserélni kell, hiszen ekkor az abroncs már nem biztonságos. Azon gumikkal sem érdemes járni, aminek a futófelületéből komplett darabok hiányoznak, az ilyen gumiabroncs ráadásul üt is.