Garancia érvényesítése

Bár minden gumiabroncs komoly minőségi ellenőrzésen megy keresztül, azonban mégis előfordulhat, hogy valamilyen gyártási hiba folytán az abroncsot nem lehet felszerelni.
Ilyen esetekben akár téligumi, akár nyárigumiról van szó már a szervizben a szakemberek jelzik, hogy milyen természetű hibája van az abroncsnak,ott az ügyfelet erről tájékoztatják, és orvosolják a problémát.Minden gyártó rendelkezik az abroncsok garanciális elbírálásának módjáról ezt általában a gyártó megbízottja végzi. Azonban vannak gyártók, akik a forgalmazók sokéves szakmai tapasztalata, valamint a magasan képzett ügyintézői munkatársainak adják meg az erre vonatkozó felhatalmazást.
Nyárigumi és téligumi esetén is az a gyakorlat, ha új abroncsról van szó, a felszerelésnél tapasztalt gyártási hibát a garanciális ügyintéző megtekinti és azonnal cserére kerül.
Amennyiben a gumi hibája később mutatkozik, úgy a számla birtokában az ügyfél a szervizben hagyja az abroncsot, melyet a gyártó vagy felhatalmazottja megvizsgál és az elhasználódás, kopás arányában a gyártó téríti a nyári vagy akár téli gumi árát.
Vannak ezentúl még speciális esetek is, mint például a Teljes Garancia, ami néhány gumi márkára és különösen egy speciális abroncs forgalmazó körre vonatkozik, ahol nemcsak illetve nem a gyártási hibából eredő kártalanítást kaphatja az ügyfél, hanem néhány általa okozott kár esetén pl. padkázásból eredő sérülést is térít a gyártó, ezzel is hangsúlyozva, hogy milyen jó és megbízható minőségű nyárigumit és téligumit gyárt.