GUMIABRONCS KERESŐ

A keresett gumiabroncs tulajdonságait töltse ki, majd kattintson a "Keresés" gombra. Ha több terméket szeretne rendelni, akkor a "Kosárba" gomb mellett található mezőbe írja be a megrendelni kívánt termékek mennyiségét. Amennyiben több feltételt is megad a keresés közben, gyorsíthatja a keresést. Kosarának aktuális tartalmát a jobb felső menüben látható "Kosár tartalma" gomb megnyitásával tudja módosítani, törölni. FIGYELEM! A KERESÉSI LISTÁBAN MEGJELENŐ GUMIABRONCSOK NEM AZ AKTUÁLIS KÉSZLETET MUTATJÁK!
HÍREK

Nyomás ellenőrző rendszer

Nyomás ellenőrző rendszer

2014. november 1-jei hatállyal a nemzeti hatóságoknak meg kell tiltaniuk az olyan új járművek nyilvántartásba vételét, értékesítését és forgalomba helyezését, amelyek nem felelnek meg a rendeletben (ENSz-EGB 64. sz.) előírtaknak.
Mi a TPMS? (németül: RDKS / Reifendruckkontrollsystem)
Egy járműbe épített gumiabroncs nyomás figyelő rendszer, ami automatikusan és közvetlenül figyeli, méri a nyomásvesztést, probléma esetén figyelmeztető jelzést küld a jármű kijelzőjére.
Nyomásvesztés:
Stabilitási és irányítási problémák, fékút növekedés, túlmelegedés, gördülési ellenállás növekedése, abroncskopás stb.
Mi a cél:
Utazásbiztonság növelése, balesetek, tüzelőanyag-fogyasztás, CO2 kibocsájtás csökkentése
Szankció:
Nem működő TPMS – a műszaki vizsgán „forgalomban való biztonságos részvételre alkalmatlan” minősítést kap.
Figyelmeztetés: ha az üzemelési nyomás (Pwarm) egyetlen vagy mind a négy gumiabroncsnál (10 percen belül) 20%-kal, vagy 1,5 bar-ra csökken
Közvetett (indirekt) rendszer
A járműbe épített ESP / ABS szenzorok adatokat küldenek a központi vezérlőegységnek (ECU = Electronic Control Unit) a kerekek fordulatszámáról, melyekből a gumiabroncs nyomás változás megállapítható.
Nyomásvesztésnél:
A nyomásvesztést a rendszer a kerék növekvő fordulatszámából állapítja meg.

ABS jeladóról működő indirekt (közvetett) rendszer
Leginkább a Honda, VW és Audi modellek alkalmazzák, de a Peugeot és a Citroen is szereli néhány olcsóbb kategóriás modelljébe.
Hátránya: nem elég pontos, kalibrálni kell, érzékeny a környezeti zavaró körülményekre

Közvetlen (direkt) rendszer
Mindegyik keréknél egy szenzor figyeli a nyomást és a hőmérsékletet, a regisztrált adatok rádióhullámokon keresztül érkeznek a központi vevőegységbe ahol feldolgozásra kerülnek, majd a járművezető számára megjelennek egy kijelzőn.
Várhatóan ez a rendszer lesz többségben!
Várható: 2016-tól kötelező lesz minden járművön

Kerékszenzorokkal működő direkt (közvetlen) rendszer
Előnye: pontos, sokat tud. 
Hátránya: eszköz és karbantartás igényes, hozzáértést igényel, jármű specifikus, drága.

A TPMS lelke: a szenzor
A nyomásmérést a szenzorban lévő mikrocsippel összekötött nyomásmérő eszköz végzi. 
A mérést a mikrochip indítja el, majd az adatokat az AD átalakítóval digitális értékekké változtatja. 
Kétfajta elektro-mechanikus abroncsnyomás-mérő eszközt használnak a szenzorokban: az egyik piezzo-ellenállással működik, a másik kondenzátort alkalmaz.
A szenzor működését egy beépített, nem cserélhető lithium elem feszültsége biztosítja, így maga az elem határozza meg a szenzor élettartamát, amely 5-10 év közé tehető. 
Új VDO REDI-szenzor
Egy szenzor (majdnem) minden esetre. Egyszerű logisztika és szerelés. Független a szeleptől. A hagyományos szelep megmarad.
Több protokollt tartalmaz, nem igényel további programozási feladatokat.
Ragasztva van a gumiabroncs futófelületének belső részére.
Védett a mechanikai sérülés ellen, felszerelése könnyű. új pozíciójának köszönhetően kombinálni lehet bármely kerékpánttal. Gumiabroncs csere esetén könnyen lehet újra ragasztani.

Diagnosztikai eszközök
A szenzorok klónozásához, felkódolásához, programozásához, hibák diagnosztizálásához, kezeléséhez egy vagy két eszközre van szükség: 
egy aktváló eszközre, amelynek gerjesztő hatása felébreszti a szenzor alvómódban lévő mikroprocesszorát, amely képes kiolvasni és rögzíteni a szenzor ID-kódját, és képes azt átírni egy másik szenzorra, egy diagnosztikai eszközre, amely a jármű számítógépével képes kommunikálni, azzal adatokat felismertetni,megtanítani, onnan hibakódokat kiolvasni, törölni. A két eszköz egy OBD-II interface modullal és adatkábellel összeköthető, sőt kiegészíthető nyomtatóval is, de egyesített formában is létezik.

Szenzorok cseréje, pozíció változtatása
A szenzorokat – ahhoz, hogy a rendszer működjön - az adott jármű központi számítógépének fel kell ismernie, pl. ha a szenzorok cserélődnek vagy a kerekek pozíciói megváltoznak.
Néhány típus automatikusan felismeri az új szenzorokat, illetve kerékpozíciókat és újratanulja, ilyen pl. a BMW, Jaguar, Landrover, Mercedes, …)
Néhány típusnak az OBDII csatlakozón keresztül kell megtanítani a szenzorok azonosítóit, mint pl. Citroen, Lexus, Peugeot, Renault, Toyota …)
A programozásokat csak az ehhez megfelelő TPMS diagnosztikai eszközökkel lehet elvégezni.
Szenzor és szelep beszerelése
Kizárólag nikkelezett szeleptűk használhatók a korrózió veszély miatt. Utánagyártott kerekek esetében – megfelelő szerelés ellenére – probléma léphet fel a működésnél
Konfigurálható (állítható) vagy szabadon programozható szenzorok OE vagy OEM kerékbe való beszerelésénél figyelembe kell venni a szenzorgyártó szerelésre vonatkozó előírásait