GUMIABRONCS KERESŐ

A keresett gumiabroncs tulajdonságait töltse ki, majd kattintson a "Keresés" gombra. Ha több terméket szeretne rendelni, akkor a "Kosárba" gomb mellett található mezőbe írja be a megrendelni kívánt termékek mennyiségét. Amennyiben több feltételt is megad a keresés közben, gyorsíthatja a keresést. Kosarának aktuális tartalmát a jobb felső menüben látható "Kosár tartalma" gomb megnyitásával tudja módosítani, törölni. FIGYELEM! A KERESÉSI LISTÁBAN MEGJELENŐ GUMIABRONCSOK NEM AZ AKTUÁLIS KÉSZLETET MUTATJÁK!
HÍREK

Új ContiEcoContact™ 5 nyárigumi

Új ContiEcoContact™ 5 nyárigumi

A gumiabroncs fejlesztésben állandóan visszatérő probléma a száraz és vizes útfelületen nyújtott fékteljesítmény és az alacsony gördülési ellenállás kombinálásának konfliktusa. Európa vezető abroncsgyártója, a Continental, az új ContiEcoContact™ 5 nyárigumi abroncsával bravúrosan vágta át ezt a gordiuszi csomót. Ehhez viszont a fejlesztőmérnököknek szinte minden alkotóelemnél – például a karkasz-szerkezetben, az alapanyag-összetételben, az övkontúr és a mintázat terén – áttörést kellett elérniük, hogy az elődabroncs teljesítményét jelentősen javítani tudják. A gördülési ellenállást például közel 20%-kal sikerült csökkenteni, a futásteljesítményt pedig 12%-kal növelni, mindezt úgy, hogy közben a vizes útfelületen mért fékút is lerövidült. Az új ContiEcoContact™ 5 gumiabronccsal szerelt gépjárművek, a korábbi abroncsmodelleken futó társaikkal szemben több, mint 3%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A gördülési ellenállás az abroncs összenyomódása és az eredeti alak visszanyerése közben keletkezik. A fejlesztések egyik legnagyobb dilemmája, hogy ha ezt a rugalmasságot csökkentik, akkor az hatással van a gumiabroncs biztonsági tulajdonságaira is. Ugyanis a vizes útfelületen nyújtott fékút hossza, a kezelhetőség és a gördülési ellenállás egyaránt a mintázati kialakítás függvénye; az alapanyag összetétel pedig mind a gördülési ellenállásra, mind a vizes fékút hosszára is kihat; a gumiabroncs övkontúrja mindezen túl a futásteljesítményt is befolyásolja.

Az új Continental gumiabroncs tulajdonságait úgy alakították ki, hogy az összteljesítménye jelentősen növekedjen és a vezetési jellemzői még kiegyensúlyozottabbak legyenek. A kialakítás A mérnökök az új ContiEcoContact™ 5 nyárigumi fejlesztésekor az alacsony gördülési ellenállást a gumiabroncs összenyomódásának 6%-os mérséklésével kívánták elérni. A megoldást az oldalfal és a peremterület (amellyel az abroncs felfekszik a keréktárcsára) átalakításában látták.

Fontos szempont volt, hogy az abroncs kezelhetősége ne romoljon, azaz vészhelyzetekben gyors és pontos irányíthatóságot tegyen lehetővé. A mérnökök az abroncs peremét új, keményebb alapanyagból alakították ki, amely így sokkal erősebb és ellenállóbb lett. Ezt az új összetételű, szilárd anyagot az abroncs oldalfalánál is alkalmazták, és ez vékonyabb falkialakítást – és így kisebb összsúlyt – tett lehetővé. Ennek a mélyreható új kialakításnak, valamint az egyes részek tökéletes összhangjának köszönhetően az abroncs rugózása az oldalfalnál sokkal optimálisabb lett, miközben megmaradtak a rendkívül kedvező kezelhetőségi tulajdonságai is.

Az alapanyag-összetétel
Egy modern személygépjármű-gumiabroncs számos tulajdonságát az alapanyag-összetétel határozza meg. Ezek közül az egyik legfontosabb a vizes útfelületen nyújtott tapadás. A tapadás és a gördülési ellenállás viszont egymás ellen ható tulajdonságok. A Continental vegyészeit dicséri, hogy sikerült olyan alapanyag-keveréket megalkotniuk, amely egyszerre csökkenti az új ContiEcoContact™ 5 gördülési ellenállását 5%-kal, és mérsékli az abroncs fékútját is. Az új abroncs alapanyagában használt innovatív polimer láncok még erősebb kölcsönhatásba kerülnek a szilikával. Ez a formula mérsékli a kémiai összetevők mozgását az abroncs anyagkeverékében, ugyanakkor növeli a tapadást vizes útfelületen. 

Ennek eredményeképpen
A fejlesztők az alapanyag-keverékből adódó gördülési ellenállást sikeresen csökkentették, ugyanakkor az előző kivitelhez képest jelentősen lerövidítették az abroncs fékútját is. A kontúrvonalak A gördülési ellenállással vívott küzdelemben a mérnökök nagy figyelmet szenteltek az abroncs felfekvési felületére is. A gördülési ellenállás csökkenésével az abroncs futásteljesítménye – műszaki szempontból a kopásállósága – növekszik. A Continental fejlesztői rendkívül lapos övkontúrt, és egy kifejezetten ehhez igazított mintázati mélység-elosztást dolgoztak ki. Ez mérsékli az övszerkezet mozgását, és ezáltal csökkenti az oldal- és hosszirányú kúszást is. Mindez további 3%-kal szorítja le a gördülési ellenállást, és 12%-kal növeli a futásteljesítményt.

A mintázat
Az abroncs futófelületi kialakítása szintén hatással van a gördülési ellenállásra és a vizes útfelületen leadott fékteljesítményre. Itt a mérnököknek azzal a kihívással kellett szembenézniük, hogy miként lehet tovább csökkenteni az abroncs mintázatának a deformálódását a felfekvési területen. Az eredmény elérése érdekében rendkívül vékony lamellákat integráltak a mintázati blokkokba. Ezek a lamellák vizes útfelületen úgy működnek, mint az ablaktörlő lapátok: megtörik a víz filmrétegét az útfelületen, így rövid és biztonságos fékutat biztosítanak. A lamellák rendkívül finom kialakításuknak köszönhetően megakadályozzák, hogy vezetés közben a mintázati blokkok összenyomódjanak, és energiaveszteség következzen be. Ugyanakkor a blokkokon található kapaszkodóélek stabilak maradnak, így sokkal nagyobb fékenergiát tudnak továbbítani. Mindez az alacsony gördülési ellenállás egy újabb előfeltétele.

Biztonságos fékezés alacsony gördülési ellenállással
A különböző fejlesztési elemek kombinációjának köszönhetően az új ContiEcoContact™ 5 kivételesen alacsony gördülési ellenállást garantál, ugyanakkor a biztonsági tulajdonságai is egyedülállóak. Az abroncs gördülési ellenállása közel 20%-kal csökkent, a futásteljesítménye 12%-kal nőtt, és a szintén népszerű elődjére jellemző rendkívül rövid fékút tovább mérséklődött. A Continental mérnökeinek ezzel az abronccsal sikerült bebizonyítaniuk azt, hogy a jelenlegi közfelfogás ellenére a fejlesztési ellentmondások feloldása igenis lehetséges. Az új ContiEcoContact™ 5 abroncsban egyesülnek a hagyományos értékek, a gazdaságosságot
megteremtő alacsony üzemanyag-fogyasztás és a különlegesen rövid fékút. A
ContiEcoContact™ család legújabb tagja 2011 tavaszától már elérhető a kereskedésekben. Az abroncs a bevezetésekor 14-16 colos keréktárcsa átmérővel, és egészen 300 km/h sebességhatárig terjedő sebességindexekkel jelenik meg.

forrás: http://www.gumipiacmagazin.hu/