GUMIABRONCS KERESŐ

A keresett gumiabroncs tulajdonságait töltse ki, majd kattintson a "Keresés" gombra. Ha több terméket szeretne rendelni, akkor a "Kosárba" gomb mellett található mezőbe írja be a megrendelni kívánt termékek mennyiségét. Amennyiben több feltételt is megad a keresés közben, gyorsíthatja a keresést. Kosarának aktuális tartalmát a jobb felső menüben látható "Kosár tartalma" gomb megnyitásával tudja módosítani, törölni. FIGYELEM! A KERESÉSI LISTÁBAN MEGJELENŐ GUMIABRONCSOK NEM AZ AKTUÁLIS KÉSZTLETET MUTATJÁK!
HÍREK

A gumiabroncsokról általában

A nyári és a téli gumikat különböző feltételekre szabták. A nyári gumik keményebb gumikeverékből készülnek,ezáltal biztosítják a megfelelő tapadást magas hőmérsékleten, nagy ellenállás és nagy sebesség esetén. Ezzel szemben alacsony hőmérsékleten, mivel kevésbé rugalmasak, hiányzik a szükséges tapadás. Mindez biztonsági szempontból olyan veszélyt jelent, amely miatt baleset esetén, télen, nyári gumit használó autóst,20%-ban vétkesnek ítélhetik. 

A modern téli gumik puhább anyagkeverékből készülnek, mintázatuk kis egységekből áll, éles kereszt- és hossziránti barázdákkal. A kis lamellák nagyobb biztonságot nyújtanak kis súrlódási együtthatójú utakon is, alacsony hőmérsékleten, hóban és jégen.
Míg mintázatuk és anyagkeverékük különbözik, a kényelem és az üzemanyagfogyasztás terén már nem tapasztalhatunk nagy eltéréseket. A modern téli gumik csendesek és alacsony a gördülési ellenállásuk. Aki tehát az időszaknak megfelelő gumit használja, nemcsak nagyobb biztonságban tudhatja magát, hanem a nyári gumi nyújtotta előnyökről sem kell lemondania. Fenségesen szépek, elegánsak, ugyanakkor kényesek és tudnak kegyetlenek is lenni... 
Mivel legtöbbet nyáron autózunk fontos a megfelelő gumi. Tapadjon jól száraz és nedves úton egyaránt, irányíthatósága magas fokú legyen, csendes legyen nagy sebességnél is, ha egyedül autózunk általában akkor se kagylósodjon ki a hátsó két gumi, védje meg az alufelnit a padkázásoktól (amit ugye mindig a párunk követ el..), olcsó legyen, és lehessen kapni belőle akkor is, ha mondjuk a második évben valami történne vele. 

Na ilyen nyári gumi nincs! 

A „valamit valamiért” elv alapján azokat a jellemzőket kell előtérbe helyezni, ami számunkra a legfontosabb. Más gumit kell használnunk, ha számunkra a kényelem, a komfortosság a lényeg, és mást akkor ha szeretünk néha odalépni a jobb oldali pedálra. Különbözik a főleg az autópályán használt gumi attól, amit a feleségünk használ a városi kisautóján. 

Néhány szó a gumiabroncsról és használatáról 

A gumiabroncs, amely a jármű és az út közötti kapcsolatot biztosítja, a gépjármű egyik legfontosabb, biztonságot is meghatározó alkatrésze. Mérettől, szerkezettől, teherbírástól, mintázati jellegtől függően szélsőséges út- és időjárási viszonyok között, változó járműsebesség és terhelés mellett is biztosítja a jármű rakományának alátámasztását és továbbítását, az útegyenetlenségek kiegyenlítését, a vonó és fékezőerő átvitelét, a haladási irány fenntartását, megváltoztatását. Kiválasztása, szerelése, használata, kezelése és tárolása ezért különleges odafigyelést igényel. 



A gumiabroncsok kiválasztása 

1. Vásárláskor vegye figyelembe a gépjármű gyártójának előírásait, ajánlásait, valamint a hatóságok által történő műszaki jóváhagyás feltételeit! Figyeljen a gumiabroncs terhelhetőségére, és legnagyobb sebességére utaló, a gumiabroncs oldalfalán található indexekre! Figyelem! Sebességnövekedés esetén csökken a gumiabroncs terhelhetősége. 

2. Amennyiben a jármű gyártója által előírt „elsőszerelésű” gumiabroncsoktól eltérő méretű abroncsokat kíván felszerelni, vásárlás előtt kérje ki szakember véleményét! Figyelem! Gyári szereléstől eltérő méretű keréktárcsa vagy gumiabroncs felszerelése jármű átalakításnak számít, és hatósági engedély kell hozzá. 

3. Ha gépkocsija ABS vagy ASR berendezéssel van felszerelve, vagy 4 x 4-es, meghajtású, és az első-hátsó tengelyekre eltérő méretű gumiabroncsokat kíván felszerelni, figyeljen a legördülési kerületre, olvassa el figyelmesen az abroncs- és/vagy a járműgyártó ajánlásait! 

A gumiabroncsok szerelése 

1. Új gumiabroncsok felszerelése előtt ellenőriztesse futóművét, lengéscsillapítóját, és kormányművét. A gumiabroncsok felszerelését kizárólag szakműhelyben végeztesse! Gumiabroncsok cseréje esetén kérje a szelepek cseréjét is, valamint a kerekek statikus és dinamikus kiegyensúlyozását! Szabaduljon meg a régi ólomsúlyoktól! Figyelem! Új abroncsokat ajánlatos mindig hátulra helyezni, függetlenül attól, hogy az első kerekek a kormányzottak, vagy netán hajtottak is. 
2. Leszerelt és később visszahelyezendő gumiabroncsok cseréjekor a kerekek vagy abroncsok helyzetét meg kell jelölni. 

A gumiabroncsok használata 

1. Ellenőrizze rendszeresen a gumiabroncs nyomását, állapotát és futófelületi mintázatának magasságát, amelynek a hatósági előírások szerint a kopásjelző mintaárokban mérve, legalább 1,6 mm-nek kell lennie. Javasoljuk, hogy a vízre felúszás (aquaplaning) elleni védelem, valamint a fékezési tulajdonságok megőrzése érdekében, a gumiabroncsokat már a minimális mintázati magasság elérése előtt cserélje le. Nyári abroncsoknál 2 mm, téli abroncsoknál 4 mm, széles (/65-ös, vagy annál kisebb keresztmetszeti arányú) abroncsoknál 3 mm mintaárok magasság elérése már veszélyezteti a biztonságos járművezetést. 

2. A gumiabroncs sérülése vagy öregedése idő előtt indokolttá teheti a cserét. 

3. A kerekeket a nagyobb futásteljesítmény érdekében ajánlatos 10 000 km-enként megcserélni. Figyelem! A kerekek megcserélése a kerékhajtástól és a gumiabroncs kopásától függően eltérő lehet. Különös figyelmet igényelnek a meghatározott forgási irányú gumiabroncsok. A kerekek megcserélésekor ajánlott a keréktárcsák és gumiabroncsok fokozott ellenőrzése, a kerekek kiegyensúlyozása. Figyelem! A kerekek cseréjével forduljon szakműhelyhez! 

4. Fordítson különös figyelmet a gumiabroncsok levegőnyomására, amely. Figyelem! Akár kisebb,akár nagyobb az abroncsokban uralkodó nyomás az előírtnál, drasztikusan csökken az abroncsok élettartama, a menetteljesítmények pedig jelentősen leromlanak. 

5. Nyáron használjon nyári, télen pedig téli gumiabroncsot! 

6. Ne használjon egyidejűleg nyári és téli abroncsot! 

7. Télen alkalmazzon acél keréktárcsákat! Figyelem! A könnyűfém tárcsák könnyen sérülhetnek a jeges, hóval betakart, latyakkal telt kátyúkban, ráadásul gyorsan korrodálnak. 

8. Lehetőleg a nyárival azonos szélességű téli gumiabroncsot válasszon! A széles abroncsnak nagyobb a kormányzási pontossága és a kanyarstabilitása, jobbak a biztonságot előtérbe helyező menettulajdonságai. 

9. Téli mintázatú gumiabroncs felszerelésekor, ha annak sebességhatára kisebb a jármű legnagyobb sebességénél, a jármű vezetője által biztosan és folyamatosan észlelhető helyen a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni! 

A gumiabroncsok kezelése 

1. Éles tárgyaknak ütközve, kátyúkba hajtva, vagy járdára való felállásnál a keréktárcsa és a gumiabroncs könnyen megsérülhet, sokszor azonnal nem észlelhető sérüléseket szenvedhet. Figyelem! Rendszeresen ellenőrizze, hogy gumiabroncsain nincs-e sérülés, kitüremkedés vagy belefúródott idegen tárgy! Amennyiben a megszokottól eltérő zajt, rázást, úttartást, kormányhúzást észlel, azonnal forduljon szakműhelyhez! 

2. Tömlő nélküli (tubeless) gumiabroncsba nem ajánlott tömlőt szerelni. 

3. A szakszerű tárolás minimálisra csökkenti a gumiabroncs öregedését. 

4. Keréktárcsára szerelt gumiabroncsoknál a tárolást függesztve, vagy egymásra fektetve kell 
végezni.

5. Leszerelt gumiabroncsokat állítva kell tárolni, és időnként forgatni kell. 

6. Több hónapos tárolás esetén a gumiabroncs nyomását csökkentsük felére! 

7. Tárolás: 5-20 ºC között, hőforrástól min. 1 m távolságra. A gumiabroncsokat ne érje zsír, lakk, üzemanyag vagy hasonló károsanyag. Óvjuk a közvetlen napsugárzástól, a magas UV sugárzású mesterséges fényforrástól, a tömény oxigéntől és ózontól! 

8. A gépjármű hosszabb idejű leállítása előtt, amennyiben a kerekek a járművön maradnak, a gumiabroncsok levegőnyomását növeljük 0,5 barral, vagy bakoljuk fel a járművet!