A nyári gumi, téligumi, és a levegőnyomás

Mit sem ér a kiváló minőségű gumiabroncs, ha például nem megfelelő a légnyomás a gumiabroncsokban .A biztonságos autózáshoz nyáron csak úgy mint télen, az egyik legfontosabb tényező a megfelelő műszaki állapotú gumiabroncsok helyesen megválasztott légnyomása. Alacsony légnyomás esetén növekszik az abroncs gördülési ellenállása, amely az üzemanyag fogyasztás növekedését okozza. Amennyiben tartósan így autózunk, szerkezeti károsodás is felléphet (rendellenes kopás), abroncsunk élettartama pedig mindenképpen lecsökken. Sokan tévesen gondolják, hogy a nyári gumi profiloknál kevésbé fontos a mintaárok mélysége. Ennek ellenkezőjéről egy kiadós nyári zápor esetén azonnal meggyőződhetnek. A nem megfelelő profilmélységű nyári gumi használatakor hamarabb fellép az aquaplaning jelensége,amikor az autó kormányozhatatlanul „úszik" ott, ahol gurulnia kellene. Mindenképpen nézessük meg szakemberrel gumiabroncsunkat, amennyiben az oldalfalán valamilyen dudort fedezünk fel. Ilyenkor a szövetszálak károsodást szenvednek, elszakadnak, amit okozhat akár egy kátyú, vagy egy véletlen kapuvasnak, padkának hajtás. Egy „időzített bomba", ami ilyenkor az autónk alatt van, a gumiabroncs ekkor már nem képes a gyártó által megadott paramétereket teljesíteni, használata nemcsak műszakilag, de biztonsági szempontból sem elfogadható, le kell cserélni.