GUMIABRONCS KERESŐ

A keresett gumiabroncs tulajdonságait töltse ki, majd kattintson a "Keresés" gombra. Ha több terméket szeretne rendelni, akkor a "Kosárba" gomb mellett található mezőbe írja be a megrendelni kívánt termékek mennyiségét. Amennyiben több feltételt is megad a keresés közben, gyorsíthatja a keresést. Kosarának aktuális tartalmát a jobb felső menüben látható "Kosár tartalma" gomb megnyitásával tudja módosítani, törölni. FIGYELEM! A KERESÉSI LISTÁBAN MEGJELENŐ GUMIABRONCSOK NEM AZ AKTUÁLIS KÉSZTLETET MUTATJÁK!
HÍREK

Az autógumi felépítése:

Az autógumik legfontosabb alkatrészei a következők:

-Az autógumi legbelső légzáró rétege, melynek feladata, hogy megtartsa a gumiabroncsba fújt levegőt, és a nedvesség bejutását.
-A szövetváz (karkasz) feladata, hogy ellenálljon az autógumiba fújt levegő feszítésének,amikor a gumiabroncs az autó súlyát tartja, akkor is. A szövetváz szálas anyagának hajlékonynak kell lennie, ezért az acélkordja vékonyabb elemi szálakból áll, és ezért készülnek a kisebb autógumik szövetvázai gyakran fonalból, az öv pedig acélból.
-Az övek veszik fel azokat az erőket, amelyekkel a talaj hat az autógumira. Az autógumi szakítószilárdságán kívül fontos követelmény az öv számára a nagy merevség is, a kisebb kopás és az autógumi gördülési ellenállás csökkentés érdekében.Az öv általában néhány övbetétből áll. Az övek szélén kicsit vastagabb a gumiréteg a kordok között, akár övtöltőék is lehet egyes övbetétek szélén.
-Az autóguminak a pereme a kerékpánton keresztül kapcsolódik az acél vagy alufelnihez, és a felnin keresztül a járműhöz. A peremet nagy szakítószilárdságú huzalból készült huzalkarika szorítja a pántra felfújt állapotban.
-Az autógumi oldalfalának feladata a szövetváz védelme a külső behatásokkal szemben. Ide kerülnek az autógumi feliratok
-Az úttal az autóguminak a futófelülete érintkezik. A futófelület akkor jó, ha jól tapad, nem zajos, nem kopik. A gumi alakváltozásai jelentősek, miközben belép az autógumi–útfelület kapcsolatát meghatározó zónába a felfekvési felületre. Belépéskor például összenyomódik, kilépéskor ez az összenyomott állapot megszűnik. Az autógumi teljes alakváltozási ciklusa során elvesző energia a lehető legkisebb kell hogy legyen.

Az autógumi alkatrészeknek mind nagyon jól kell tapadniuk egymáshoz. Az elválás hamar tönkreteszi az autógumit, nem ritkán robbanásszerűen ez lehet a durrdefekt. Ahhoz, hogy egy autógumi megfeleljen az elvárásoknak, közel 50 tulajdonságnak kell megadott szinten, minőségben megfelelnie. Ezek a tulajdonságok sokszor ellentétesen változnak egy adott konstrukciós vagy gyártási paraméter változtatásával. Például ha növeljük az autógumi csatornamélységet, akkor nő az autógumi futásteljesítménye, de nő a gördülési ellenállása is.