GUMIABRONCS KERESŐ

A keresett gumiabroncs tulajdonságait töltse ki, majd kattintson a "Keresés" gombra. Ha több terméket szeretne rendelni, akkor a "Kosárba" gomb mellett található mezőbe írja be a megrendelni kívánt termékek mennyiségét. Amennyiben több feltételt is megad a keresés közben, gyorsíthatja a keresést. Kosarának aktuális tartalmát a jobb felső menüben látható "Kosár tartalma" gomb megnyitásával tudja módosítani, törölni. FIGYELEM! A KERESÉSI LISTÁBAN MEGJELENŐ GUMIABRONCSOK NEM AZ AKTUÁLIS KÉSZTLETET MUTATJÁK!
HÍREK

Nyári gumi, téligumi, autógumi

Az európai szabályok 1,6 milliméteres minimális futófelületet írnak elő, az ennél kopottabbal nyári gumi veszélyes. Az igazán biztonságos nyári guminál ez az érték minimum három milliméter, amiről a gumikon a DSL, vagyis a vezetésbiztonsági jelzés tájékoztat, ha a profilmélység három milliméter alá csökken. A futófelületen kívül fontos az autógumi kora is, mert az öregedéssel elveszti rugalmasságát, amivel megnő a fékút és a defektveszély és romlik a jármű stabilitása. Az új autógumik egyre többet tudnak, a programozott deformálódású profilú gumiabroncs gyorsan eléri az üzemi hőmérsékletet,és erős igénybevételnél, tehát nagy sebességnél sem melegszik túl. A gyártók egyre többféle takarékos gumiabroncsot fejlesztettek ki, összetételüknek és kisebb gördülési ellenállásuknak köszönhetően ezek akár évente egy tanknyi üzemanyag megtakarítását is eredményezhetnek. Előnyős minden kerékre azonos típusú és mintázatú gumit tenni, de tengelyenként mindenképpen azonos gumiabroncsot kell szerelni, ez előírás..A piacon akár hat cégcsoport negyven gumimárkájából lehet választani. Gyorsabb és biztonságosabb a gumikat keréktárcsával együtt cserélni, mert ez kíméli az abroncsot, ráadásul olcsóbb is, mert így akár magunk is megtehetjük. Ne takarékoskodjunk viszont a nyári gumik és téligumik centrírozásával, amit viszont csak szakműhelyben tudunk elvégeztetni. Évente egyszer a futóművet is érdemes ellenőriztetni. A nyári gumi és téligumi garnitúrát megvenni persze több költséget jelent, különösen, hogy egy év alatt 8–15 százalékot drágulnak. Új nyári gumi vásárlásakor választhatunk a gyárinál és a téliguminál szélesebb és peresebb, tehát alacsonyabb oldalfalú változatot is, ám legfeljebb 2%-al szabad eltérni. A sportosabb megjelenés mellett számolni kell a keményebb, tehát a komfortérzet csökkenésével is. Minden tankolásnál ellenőrizzük a pótkerék levegőnyomását is.A gumiabroncs tartósságát a tárolás is befolyásolja. Először tisztítsuk meg a szennyeződéstől, majd kenjük át glicerinnel. A legmegfelelőbb száraz és napfénytől védett helyen, 15-25 Celsius-fok között tárolni. A felniről leszerelt abroncsokat ne egymásra fektetve, hanem állítva tároljuk, a felnikre szerelteket egymásra rakva is raktározhatjuk. Érdemes megjelölni, hogy melyik keréken forogtak. Az Európai Unió előírásai szerint 2012. november 1-étől a gyártóknak három új információt kell elhelyezni termékeiken, hogy mennyire takarékos a gumiabroncs, milyen a vizes útfelületen mért tapadása, illetve mekkora a gördülési zaja, ez a nyári gumi és téligumi tekintetében mindkettőre egyaránt vonatkozik. A szabályozásnak köszönhetően a vásárlók biztonságosabb, csendesebb, takarékosabb és tisztább gumikat vehetnek, így évente akár négymillió tonnával csökkenhet a gépjárművek káros anyag kibocsátása.